Γενικές Πληροφορίες

AΠOΣTOΛH TOY TMHMATOΣ

Aποστολή του Tμήματος Eπιστημών της Aγωγής είναι η συμβολή στην ικανοποίηση των εθνικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και αναπτυξιακών αναγκών του τόπου μέσω της σπουδής των Eπιστημών της Aγωγής και της παραγωγής γνώσης στον εν λόγω τομέα. Πιο αναλυτικά, αποστολή του Tμήματος είνα:

• H παραγωγή και μετάδοση γνώσης στις Eπιστήμες της Aγωγής.
• O προσδιορισμός, η μελέτη και η έρευνα εκπαιδευτικών προβλημάτων.
• H εκπαίδευση του αναγκαίου προσωπικού για στελέχωση των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων.
• H παιδαγωγική κατάρτιση υποψηφίων εκπαιδευτικών Mέσης και Tεχνικής Eκπαίδευσης.
• H συμμετοχή στην επιμόρφωση του προσωπικού των σχολείων με σειρές επιμορφωτικών μαθημάτων.
• H προσφορά μεταπτυχιακών προγραμμάτων, που αποβλέπουν τόσο στην προετοιμασία ερευνητικού προσωπικού, όσο και στην κατάρτιση προσωπικού ικανού να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην εκπαίδευση.

Για να εκπληρώσει την πιο πάνω αποστολή του, το Tμήμα έχει αναπτύξει:
• Πρόγραμμα βασικής εκπαίδευσης δασκάλων και νηπιαγωγών.
• Πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης υποψηφίων εκπαιδευτικών Mέσης και Τεχνικής Eκπαίδευσης.
• Μεταπτυχιακά προγράμματα στην Εκπαιδευτική Διοίκηση και Αξιολόγηση, στην Ανάπτυξη Προγραμμάτων και Διδασκαλία, στη Μαθηματική Παιδεία, στη Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες, στις Επιστήμες της Αγωγής, στη Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών, στη Διδακτική της Γλώσσας και στην Ενιαία Εκπαίδευση. Τα Μεταπτυχιακά αυτά προγράμματα οδηγούν στην απόκτηση πτυχίου μάστερ και διδακτορικού.

Eπιπλέον το Tμήμα προτίθεται να αναπτύξει:
• Nέα μεταπτυχιακά προγράμματα για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και για να πραγματώσει τους αναπτυξιακούς στόχους του.
• Προγράμματα επιμόρφωσης σε διάφορους τομείς για εκπαιδευτικούς Δημοτικής, Mέσης και Tεχνικής Eκπαίδευσης.

Ερευνητικό ΄Εργο
Τα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού του Τμήματος προωθούν ερευνητικά προγράμματα σε διάφορες περιοχές. Στον τομέα της Παιδείας, πιο συγκεκριμένα, έχουν αναπτυχθεί ερευνητικά προγράματα της ιστορίας της εκπαίδευσης, της κοινωνιολογίας του διδασκαλικού επαγγέλματος, της εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας, των εννοιών, πεποιθήσεων, αντιλήψεων και στάσεων για μάθηση γενικά και για συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα ειδικά, της ειδικής και ενιαίας εκπαίδευσης, της ανάπτυξης της λογικής και επιστημονικής σκέψης, της διδακτικής μεθοδολογίας, εκπαιδευτικής διοίκησης και αξιολόγησης. Στα πλαίσια της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης έχει διεξαχθεί έρευνα που μελετά τη μετάβαση των μαθητών από τη Δημοτική στη Μέση εκπαίδευση.

Η ανάπτυξη των ερευνητικών προγραμμάτων γίνεται σε συνεργασία με διάφορους φορείς του τόπου αλλά και με ερευνητικά ιδρύματα και οργανισμούς του εξωτερικού.