Αρχική χρηματοδότηση προγράμματος

2011 – 2012

Εναρκτήρια χρηματοδότηση, Πανεπιστήμιο Κύπρου

Ιστοσελίδα προγράμματος και ψηφιακό αρχείο

2012 – σήμερα

www.ucy.ac.cy/psifides-gnosis
Γενικές πληροφορίες για το πρόγραμμα
Ψηφιακό αρχείο (ψηφιακά portfolio & εργαλείο αναζήτησης υλικού)
Δυνατότητα εγγραφής μελών στο δίκτυο του προγράμματος
Ανάρτηση δημοσιεύσεων και δραστηριοτήτων του προγράμματος

Αναγνώριση του προγράμματος από διεθνή δίκτυα/οργανισμούς

2016

Επιλογή του προγράμματος «Ψηφίδες Γνώσης» ως παράδειγμα αποτελεσματικής πρακτικής για την εκπαίδευση στην Κύπρο. Διαθέσιμο στο: http://www.inclusive-education-in-action.org/example-103.html
Πρόγραμμα 'Inclusive Education in Action. Empowering Teachers-Empowering Learners' – UNESCO & European Agency for Special Needs and Inclusive Education

Αξιοποίηση υλικού «Ψηφίδων Γνώσης» στο Πανεπιστήμιο Κύπρου

2012 – σήμερα

Προπτυχιακό μάθημα ΕΠΑ 311: Εισαγωγή στην ενιαία εκπαίδευση (διδάσκεται κάθε εξάμηνο)
Μεταπτυχιακό μάθημα ΕΠΑ 545: Η αναπηρία στην κοινωνία και στο σχολείο (διδάσκεται κάθε δεύτερο εξάμηνο)

Αξιοποίηση υλικού «Ψηφίδων Γνώσης» στο εκπαιδευτικό σύστημα

Παρουσιάσεις του προγράμματος σε επιτροπές του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

2015 & 2016

Ενδοτμηματική Επιτροπή Αγωγής Υγείας

2012

Ενδοτμηματική Επιτροπή Ανάπτυξης και Βελτίωσης της Σχολικής Μονάδας

Σεμινάρια για το πρόγραμμα «Ψηφίδες Γνώσης» σε εκπαιδευτικούς

2017

Διάβασε τι γράφω, άκουσε τι λέω, δες τι ζωγραφίζω: Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για την κατανόηση της αναπηρίας ως θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Εργαστήριο με πρόσκληση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου στο συνέδριο για τον δεύτερο στόχο της σχολικής χρονιάς 2016-2017 με θέμα «Η ευαισθητοποίηση κατά του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας και η προώθηση της ισότητας και του σεβασμού». 1η Φεβρουαρίου 2017. Συνεδριακό Κέντρο Φιλοξενία. Λευκωσία.

2015

Φιλοσοφία για παροχή ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά. Σεμινάριο επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς του Πανεπιστημιακού Νηπιαγωγείου. 24 Ιουλίου 2015. Πανεπιστημιακό Νηπιαγωγείο Λητώ Παπαχριστοφόρου. Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία.

Ψηφίδες Γνώσης: Ένα εργαλείο για την ανάπτυξη στάσεων για τη διαφορετικότητα και την αναπηρία. Σεμινάριο επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς του δημοτικού σχολείου Χρυσελεούσας. 28 Ιανουαρίου 2015. Δημοτικό Σχολείο Χρυσελεούσας, Λευκωσία.

Τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία. Σεμινάριο επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς Μέσης (μέρος του διήμερου επιμόρφωσης εκπαιδευτικών). 21 Ιανουαρίου 2015. A' Τεχνική Σχολή Λευκωσίας, Λευκωσία.

2014

Μπορώ να κάνω τη διαφορά; Ο ειδικός εκπαιδευτικός μπροστά στις προκλήσεις του σύγχρονου σχολείου. Σεμινάριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Δημοτικής (μέρος του διήμερου επιμόρφωσης εκπαιδευτικών). 2-4 Σεπτεμβρίου 2014. Λευκωσία, Λεμεσός και Αμμόχωστος.

Ποιοτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά στο νηπιαγωγείο. Σεμινάριο επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς του Πανεπιστημιακού Νηπιαγωγείου. 1η Φεβρουαρίου 2014. Πανεπιστημιακό Νηπιαγωγείο Λητώ Παπαχριστοφόρου. Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία.

2013

Ανάπτυξη στάσεων για θέματα αναπηρίας μέσω της διδασκαλίας. Σεμινάριο επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς Δημοτικής. Ερευνητικό Εργαστήριο Ενιαίας Εκπαίδευσης. 2 Νοεμβρίου 2013. Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία.

2012

Αξιοποίηση θεμάτων αναπηρίας στα νέα αναλυτικά προγράμματα. Σεμινάριο επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς Μέσης (μέρος του διήμερου επιμόρφωσης εκπαιδευτικών). 24 Ιανουαρίου 2012. Γυμνάσιο Φανερωμένης, Λευκωσία.

Παρεμβάσεις με βάση το υλικό του προγράμματος «Ψηφίδες Γνώσεις» σε παιδιά

2017

Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε παιδιά Δ' τάξης (Β' Δημοιτκό Σχολείο Μακεδονίτισσας)

2016

Εργαστήριο σε παιδιά ηλικίας 6-8 ετών, σε συνεργασία με το Ερευνητικό Εργαστήριο Νηπιοσχολικής Αγωγής (ΕΕΝΑ)

2015

Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε παιδιά Α' και Δ' τάξης (Δημοτικό Σχολείο Χρυσελεούσας)

2014-2016

Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε μαθητές/ήτριες του Πανεπιστημιακού Νηπιαγωγείου

2013-2014

Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε μαθητές/ήτριες δημοτικών σχολείων Λευκωσίας

2012

Εκπαιδευτική παρέμβαση σε μαθητές/ήτριες εσπερινού σχολείου

Διαλέξεις - Παρουσιάσεις

Δημόσιες διαλέξεις

Symeonidou, S. (2016). Promoting inclusion in an exclusionary world: Challenges and complexities. Public lecture organized by the Department of Education of the University of Vienna. June 16, 2016. Vienna, Austria.

Διαλέξεις με πρόσκληση

Symeonidou, S. (2016). Mapping disability in the curriculum: What lies behind the lines? Invited presentation to students of the University of Vienna. June 16, 2016. Vienna, Austria.

Symeonidou, S. (2016). Εκπαίδευση για όλους: Η φιλοσοφία πίσω από την πράξη. [Education for all: The philosophy behind praxis]. Invited presentation at the day conference entitled 'Practices of Observation and Justification of Children's Development and Learning' organized by the University of Cyprus Kindergarten and the Department of Education of the University of Cyprus. February 20, 2016. Nicosia, Cyprus. (in Greek)

Symeonidou, S. (2013). Highly qualified professionals: Comments and reflections. Presentation at the international conference of the European Agency for Special Needs and Development 'Inclusive education in Europe. Key messages, putting theory into practice'. November 18, 2013. Brussels, Belgium.

Παρουσιάσεις σε τοπικά και διεθνή συνέδρια

Charalambous N., Theodosiou, E., Stavrou, S., Theodorou, K., & Symeonidou, S. (2016). Οι 'Ψηφίδες Γνώσης' πάνε στο νηπιαγωγείο. ['Tesserae of Knowledge' go to the kindergarten]. Paper presented (as part of the 'Tesserae of Knowledge' Symposium) in the Cyprus Pedagogical Association 'Εκπαίδευση, Διεπιστημονικότητα και Σύγχρονος Κόσμος: Ο Ρόλος και η Συνεισφορά της Εκπαιδευτικής' [Education, interdisciplinarity and modern world: the role and contribution of educational research]. October 21-22, 2016. University of Cyprus, Cyprus. (in Greek)

Pogiatzi, N., & Symeonidou, S. (2016). 'Η χώρα του «Με νοιάζει για σένα»: Ένα παράδειγμα πρακτικής εφαρμογής στο νηπιαγωγείο' ['The country «I care for you». An example of good practice in the kindergarten]. Paper presented (as part of the 'Tesserae of Knowledge' Symposium) in the Cyprus Pedagogical Association 'Εκπαίδευση, Διεπιστημονικότητα και Σύγχρονος Κόσμος: Ο Ρόλος και η Συνεισφορά της Εκπαιδευτικής' [Education, interdisciplinarity and modern world: the role and contribution of educational research]. October 21-22, 2016. University of Cyprus, Cyprus. (in Greek)

Chrysostomou, Μ., & Symeonidou, S. (2016). Οι 'Ψηφίδες Γνώσης' πάνε στο δημοτικό. ['Tesserae of Κnowledge' go to the primary school]. Paper presented (as part of the 'Tesserae of Knowledge' Symposium) in the Cyprus Pedagogical Association 'Εκπαίδευση, Διεπιστημονικότητα και Σύγχρονος Κόσμος: Ο Ρόλος και η Συνεισφορά της Εκπαιδευτικής' [Education, interdisciplinarity and modern world: the role and contribution of educational research]. October 21-22, 2016. University of Cyprus, Cyprus. (in Greek)

Polydorou, E., & Symeonidou, S. (2016). 'Ανακατασκευάζοντας την έννοια της αναπηρίας στο δημοτικό'. ['Reconstructing the concept of disability in the primary school']. Paper presented (as part of the 'Tesserae of Knowledge' Symposium) in the Cyprus Pedagogical Association 'Εκπαίδευση, Διεπιστημονικότητα και Σύγχρονος Κόσμος: Ο Ρόλος και η Συνεισφορά της Εκπαιδευτικής' [Education, interdisciplinarity and modern world: the role and contribution of educational research]. October 21-22, 2016. University of Cyprus, Cyprus. (in Greek)

Chrysostomou, M., & Symeonidou, S. (2016). Introducing disabled people's voice in teacher education for inclusion. Paper presented at the British Educational Research Association (BERA) Annual Conference, September 13-15, 2016. University of Leeds, England.

Charalambous, N., & Symeonidou, S. (2016) Investing in kindergarten teachers' professional development for inclusion: The added value of using material prepared by disabled people. Paper presented at the Disability Studies Conference. September, 6-8, 2016. Centre for Disability Research (CeDR) & Lancaster University, England.

Charalambous, N., Theodosiou, E., Stavrou, S., Theodorou, K., & Symeonidou, S. (2016). Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών μέσω της αξιοποίησης υλικού που δημιουργήθηκε από άτομα με αναπηρίες. [Teachers' professional development through material developed by disabled people]. Paper presented at the 3rd Symposium of Early years and Primary Pedagogy 'Modern trends in developing curricula for teaching. April 23-24. University of Cyprus, Cyprus. (in Greek)

Chrysostomou, M., & Symeonidou, S (2015). Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών: μια έρευνα δράσης. [Teachers' professional development: an action research]. Paper presented at the International Conference entitled 'Teacher professionalism and educational change: Possibilities for policy and practice'. September 11-12, 2015. European University Cyprus. (in Greek)

Avraamidou, S., & Symeonidou, S. (2014). Ανάπτυξη στάσεων για την αναπηρία στο δημοτικό σχολείο: διδακτικές εφαρμογές [Developing attitudes about disability in the primary school: teaching approaches]. Paper presented at the Cyprus Pedagogical Association Conference entitled 'Μπροστά στις εκπαιδευτικές προ(σ)κλήσεις: από τη θέση και την αντίθεση στη σύνθεση'. [In front of the educational challenges: from a position and contrast to composition]. October 10-11, 2014. University of Cyprus, Nicosia, Cyprus. (in Greek)

Chrysostomou, M., Pavlou, A., & Symeonidou. S. (2014). 'Μάθε με, άσε με να σου πω τι είναι η αναπηρία': μια μελέτη περίπτωσης του Στέλιου Κυμπουρόπουλου. ['Get to know me, let me tell you what disability is': a case study of Stelios Kybouropoulos]. Paper presented at the Cyprus Pedagogical Association Conference entitled 'Μπροστά στις εκπαιδευτικές προ(σ)κλήσεις: από τη θέση και την αντίθεση στη σύνθεση'. [In front of the educational challenges: from a position and contrast to composition]. October 10-11, 2014. University of Cyprus, Nicosia, Cyprus. (in Greek)

Georgiou, A., Ioannou, N., & Symeonidou, S. (2014). Η ζωή και το έργο του Γιάννη Γιαννακίδη: μια μελέτη περίπτωσης. [The life and art of Giannis Giannakides: a case study]. Paper presented at the Cyprus Pedagogical Association Conference entitled 'Μπροστά στις εκπαιδευτικές προ(σ)κλήσεις: από τη θέση και την αντίθεση στη σύνθεση'. [In front of the educational challenges: from a position and contrast to composition]. October 10-11, 2014. University of Cyprus, Nicosia, Cyprus. (in Greek)

Damianidou, E., & Symeonidou, S. (2012). Promoting inclusive education by employing disabled people's work in the curriculum. Paper presented at the European Conference on Educational Research (ECER). September 18-21, 2012. University of Cádiz, Cádiz, Spain.
Damianidou, E., & Symeonidou, S. (2012). Promoting inclusive thinking as a prerequisite of citizenship through curriculum reform and enrichment in Cyprus. Paper presented at the British Educational Research Association (BERA) Annual Conference, September 4-6, 2012. University of Manchester, Manchester, England.

Demetriou, Ν., Monoyiou, Ε., Petrou, C., & Symeonidou, S. (2012). Εμπλουτίζοντας το αναλυτικό πρόγραμμα με το έργο των καλλιτεχνών με αναπηρία: μια μελέτη περίπτωσης [Enriching the national curriculum with material of disabled artists: a case study]. Paper presented at the Cyprus Pedagogical Association Conference entitled 'Η κρίση και ο ρόλος της παιδαγωγικής: θεσμοί, αξίες, κοινωνία' [Recession and the role of pedagogy: institutions, values, society]. June 8-9, 2012. University of Cyprus, Nicosia, Cyprus. (in Greek)

Panayiotou, M., Tsianika, V., & Symeonidou, S. (2012). Η αναπηρία στην κοινωνία και στο σχολείο. Αντώνης Ρέλλας, σκηνοθέτης-πολίτης με αναπηρία [Disability in the society and the school. Antonis Rellas, film director-citizen with disability]. Paper presented at the Cyprus Pedagogical Association Conference entitled 'Η κρίση και ο ρόλος της παιδαγωγικής: θεσμοί, αξίες, κοινωνία' [Recession and the role of pedagogy: institutions, values, society]. June 8-9, 2012. University of Cyprus, Nicosia, Cyprus. (in Greek)

Iacovou-Charalambous, Μ., & Symeonidou, S. (2011). Από τις σπουδές περί αναπηρίας στις σπουδές περί αναπηρίας στην εκπαίδευση: μια αλυσιδωτή αντίδραση έτοιμη προς εκμετάλλευση [From disability studies to disability studies in education: a chain reaction ready for exploitation]. Paper presented at the International Conference of the Hellenic Educational Society entitled 'Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες: μια πρόκληση για το σχολείο και την κοινωνία' [Education of people with special needs: a challenge for the school and the society]. December 1-3, 2011. University of Macedonia, Thessalonica, Greece. (in Greek)

Damianidou, E., & Symeonidou, S. (2011). Applying disability studies in education through the work of Orkun Bozkurt. Paper presented at the International Sociological Association Conference mid-term international forum 'Social justice and participation: the role of higher education'. November 25-27, 2011. University of Cyprus, Nicosia, Cyprus.

Symeonidou, S. (2011). 'Other teachers need to know what we have learnt...' Introducing the disability culture in the national curriculum of Cyprus. Paper presented at the British Educational Research Association (BERA) Annual Conference. September 6-8, 2011. Institute of Education, University of London, London, England.

Symeonidou, S. (2011). Effective teaching for inclusive education: a critical review of the literature regarding innovative teacher education programs for inclusion. Paper presented at the 24th International Congress for School Effectiveness and Improvement (ICSEI) entitled 'Linking research, policy and practice to promote quality in education'. January 4-7, 2011. Le Méridien Limassol Spa and Resort, Limassol, Cyprus.

 

Τελευταία ενημέρωση: Μάιος 2017