Κατάλογος Προσωπικού

ΣΟΦΙΑ IΩΑΝΝΟΥ

SI
...
ΕΙΔΙΚΟΣ/Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ
Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας
Κεντρικά Κτήρια,
Λεωφ. Καλλιπόλεως 75
 Η Σοφία Ιωάννου είναι πτυχιούχος του Tμήματος Φιλολογίας και απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Η διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης γλώσσας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 2020 ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή με θέμα τη διορθωτική ανατροφοδότηση στο επίπεδο αρχάριων μαθητών κατά τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, λαμβάνοντας υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Κύπρου. Το ερευνητικό της έργο αφορά τη διεπίδραση στην τάξη κατά τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια για την ελληνική γλώσσα με σχετικές ανακοινώσεις, καθώς επίσης έχει δημοσιεύσει άρθρα και σε επιστημονικά περιοδικά με ομότιμους αξιολογητές. Από το 2012 μέχρι και σήμερα ασχολείται με τη διδασκαλία της ελληνικής σε μη φυσικούς ομιλητές. Έχει διδάξει σε προγράμματα για μετανάστες, σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, στο Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας του Πανεπιστημίου Κύπρο και σε εκπαιδευτικές πλατφόρμες που προάγουν τη διδασκαλία της Ελληνικής εξ αποστάσεως. Από το 2017 μέχρι και σήμερα εργάζεται ως ειδική επιστήμονας στο Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας του Πανεπιστημίου Κύπρου, ενώ από το 2020 έχει αναλάβει  τον σχεδιασμό και τη διοργάνωση των εξ αποστάσεως διαδικτυακών προγραμμάτων στο Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας του Πανεπιστημίου Κύπρου. 
 
 
  • Η διεπίδραση στην τάξη κατά τη διδασκαλία δεύτερης/ξένης γλώσσας
  • Ανάπτυξη της δεξιότητας παραγωγής προφορικού λόγου στη Γ2
  • Η εκπαίδευση των διδασκόντων της Νέας Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης
 

Ιωάννου, Σ. (2017). Η χρήση της διορθωτικής αναδιατύπωσης στο επίπεδο αρχάριωνμαθητών της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα 37. Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών.  819-832.

Ιωάννου, Σ. (2019). Η επιρροή της διεπιδραστικής διορθωτικής ανατροφοδότησης στην κατάκτηση του Αορίστου κατά τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας». Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα 39. Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, 1093-1110.

Ιωάννου, Σ. (2020). Η προφορική διορθωτική ανατροφοδότηση κατά τη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: Οι απόψεις των διδασκόντων και η αντιστοιχία τους με τις διδακτικές πρακτικές». Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα 40. Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, 643-652.

Ιωάννου, Σ. (2020). Η  χρήση της διορθωτικής αναδιατύπωσης κατά τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Στο Ε. Ιωαννίδου, Μ. Κατσογιάννου & Χ. Χριστοδούλου (επιμ,) Έρευνες για την ελληνική γλώσσα. Λευκωσία: Γλωσσολογική Εταιρεία Κύπρου, 87 -104.

 Ioannou, S. & Tsagari, D. (2022) Effects of Recasts, Metalinguistic Feedback, and Students’ Proficiency on the Acquisition of Greek Perfective Past Tense. Languages 7 (1), 40. doi.org/10.3390/languages7010040

Ioannou, S. & Tsagari, D. (2022) Interactional Corrective Feedback in beginner level classrooms of Greek as a second language: Teachers’ Practices. Research Papers in Language Teaching and Learning 12, 7-25. ISSN: 1792-1244. rpltl.eap.gr/images/2022/RPLTL_issue12.pdf.