ΑΛΕΞΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Η Αλεξία Παναγιώτου είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Δημόσιας Διοίκησης στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και συν-διευθύνουσα της Έδρας UNESCO για την Ισότητα των Φύλων. Συμπλήρωσε τις βασικές της σπουδές στα Οικονομικά και τις Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Stanford των ΗΠΑ, από το οποίο κατέχει επίσης και μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Διοικητική Επιστήμη. Είναι μεταπτυχιακός απόφοιτος της Σχολής Δημόσιας Πολιτικής του Πανεπιστημίου Harvard, γνωστή ως Kennedy School of Government, ενώ το διδακτορικό της, επίσης από το Πανεπιστήμιο Harvard, επικεντρώθηκε σε θέματα πολιτισμικής ψυχολογίας.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέρονται επικεντρώνονται γύρω από θέματα φύλου και εργασίας, την κριτική εκπαίδευση των διοικητικών στελεχών, την αντιπροσώπευση του μάνατζμεντ και των μάνατζερς στη μαζική κουλτούρα (pop culture), το ρόλο του παράδοξου στην οργανωσιακή ζωή, και τη σημασία του συμβολισμού και της γλώσσας στον οργανωσιακό χώρο. Η κ. Παναγιώτου έχει δημοσιεύσει την ερευνητική της δουλειά σε πολλά επιστημονικά περιοδικά του κλάδου των Οργανωσιακών Σπουδών αλλά και σε αρκετά βιβλία. Το άρθρο της «Τα Παράδοξα της Αλλαγής» (με το Γ. Κασίνη) πήρε το βραβείο της παγκόσμιας Ακαδημίας Διοίκησης (Academy of Management) για την καλύτερη ερευνητική εργασία σε θέματα οργανωσιακής αλλαγής το 2016.
Η κ. Παναγιώτου έχει διατελέσει Associate Editor των περιοδικών Gender, Work and Organization, Management Learning και European Management Review και έχει συμμετάσχει στις Συντακτικές Επιτροπές του British Journal of Management and Equality, Diversity and Inclusion. Από το Σεπτέμβρη του 2024 διατελεί Associate Editor του Tamara: Journal for Critical Organization Inquiry.
Με εκτεταμένη εμπειρία σε ΜΚΟ, ο κ. Παναγιώτου έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πώς εναλλακτικές/φεμινιστικές μορφές οργάνωσης μπορούν να συμβάλουν στην κοινωνική αλλαγή. Από το 2022 συντονίζει ένα από τα πακέτα εργασίας του χρηματοδοτούμενου από το Horizon έργου, TWIN4MERIT (με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο Κύπρου), εστιάζοντας στο ρόλο του φύλου στον ορισμό της «αριστείας» στην ακαδημαϊκή έρευνα και αξιολόγηση. Διατελεί επίσης εθνική εμπειρογνώμονας για το επίσης χρηματοδοτούμενο από το Horizon έργο INSPIRE: Building a European Centre of Excellence on Inclusive Gender Equality in Research and Innovation. Στο παρελθόν, έχει υπηρετήσει ως ανεξάρτητη εμπειρογνώμονας της Κύπρου στην Ομάδα Εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Φύλο, την Απασχόληση και την Κοινωνική Ένταξη, ανεξάρτητη εμπειρογνώμονας για το Πρόγραμμα Αμοιβαίας Μάθησης της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Απασχόληση και ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Μεσογειακού Ινστιτούτου Σπουδών Φύλου. Η κ. Παναγιώτου είναι επίσης ένα από τα πρώτα 100 βασικά μέλη του παγκόσμιου δικτύου Women Waging Peace.
Θέματα φύλου και εργασίας, κριτική εκπαίδευση διοικητικών στελεχών, αντιπροσώπευση του μάνατζμεντ και των μάνατζερς στη μαζική κουλτούρα (pop culture), ο ρόλος του παράδοξου στην οργανωσιακή ζωή, η σημασία του συμβολισμού και της γλώσσας στον οργανωσιακό χώρο.
-
SELECTED PEER-REVIEWED PUBLICATIONS
Articles in Peer-Reviewed Journals
-
-
- Simpson, A. V., Panayiotou, A., Berti, M., e Cunha, M. P., Kanji, S., & Clegg, S. (2023). Pandemic, power and paradox: Improvising as the New Normal during the COVID-19 crisis. Management Learning, 54(1).
- Panayiotou, A. (2020), Teaching leadership the ‘day after’, with care. Gender in Management, 35(7/8): 629-637.
- Bell, E., Panayiotou, A. and Sayers, J. (2019), Reading the TED talk Genre: Contradictions and Pedagogical Pleasures in Spreading Ideas about Management. Academy of Management Learning and Education, 18(4): 547-563.
- Panayiotou, A., Putnam, L. and Kassinis, G. (2017), Generating Tensions: A Multilevel, Process Analysis of Organizational Change. Strategic Organization, 17(1): 8-37. (DOI:10.1177/1476127017734446).
- Kassinis, G. and Panayiotou, A. (2017), Website Stories in Times of Distress: Learning from Liquidity. Management Learning, 48(4): 397–415. (first published online 2016, DOI: 1177/1350507617690684)
- Kassinis, G. and Panayiotou, A. (2017), Visuality as Greenwashing: The Case of BP and Deepwater Horizon. Organization and Environment, 31(1): 25-47. (DOI: 10.1177/1086026616687014).
- Kassinis, G. and Panayiotou, A. (2017), The Helix of Change: A Visual Metaphor. European Management Review, 14(2): 143-163. (first published online 2016, DOI: 10.1111/emre.12096).
- Kassinis, G., Panayiotou, A., Dimou, A., and Katsifaraki, G. (2016), Gender and Environmental Sustainability: A Longitudinal Data Analysis. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 23(6): 399-412. (first published online Feb. 2016, DOI: 10.1002/csr.1386).
- Cheng, C., with Panayiotou, A. et al. (2016), Explaining Differences in Subjective Well-Being Across 33 Nations Using Multilevel Models: Universal Personality, Cultural relativity and National Income. Journal of Personality, 84(1): 46-58.
- Panayiotou, A. (2015), Spacing Gender, Gendering Space: A Radical ‘Strong Plot’ in Film. Management Learning, 46(4): 427-443. (first published online 2014).
- Panayiotou, A. (2015) also reprinted in the special issue of Management Learning (2016) on Identity and Difference (available at http://mlq.sagepub.com/site/Editors_Collections/Identity_and_Difference.xhtml).
- Panayiotou, A. (2012), Deconstructing the Manager: Discourses of Power and Resistance. Equality, Diversity and Inclusion: An International Journal (formerly Equal Opportunities International), 31(1): 10-26.
- Panayiotou, A. and Kafiris, K. (2011), Viewing the Language of Space: Organizational Spaces, Power and Resistance in Popular Films. Journal of Management Inquiry, 20(3): 263-284.
- Panayiotou, A. (2010), ´Macho´ Managers and Organizational Heroes: Competing Masculinities in Popular Films. Organization, 17(6): 659-684. (2nd most read article of this journal in 2012)
- Schmitt, D., with Panayiotou, A. et al. (2007), The Geographic Distribution of Big Five Personality Traits: Patterns and Profiles of Human Self-Description Across 56 Nations. Journal of Cross-Cultural Psychology, 38(2): 173-212.
- Kassinis, G. and Panayiotou, A. (2006), Perceptions Matter: CEO Perceptions and Firm Environmental Performance. Journal of Corporate Citizenship, 23(3): 67-80.
- Panayiotou, A. (2006), Constructing Labor: An Exploration of Emotional Reactions to Work in Two Cultural Settings. International Journal of Work, Organization and Emotion, 1(4): 352-365.
- Panayiotou, A. (2004), Switching Codes, Switching Code: Emotional Responses of Bilinguals in English and Greek, Journal of Multilingual and Multicultural Development, 25(2&3): 124-139.
- Panayiotou, A. (2004), Bilingual Emotions: The Untranslatable Self, Studies in Sociolinguistics (Estudios de Sociolinguistica), 5 (1): 1-19.
-
-
- Panayiotou, A. (2021), Visual Research as a Method of Inquiry for Gender and Organizations, in Carole Elliott, Valerie Stead and Sharon Mavin (Eds), Handbook of Research Methods in Gender and Management. Chapter 15, pp. 232-248. Cheltenham: Edward Elgar.
- Panayiotou, A. (2021), Media Analysis: On the Importance of Everyday Images, in Monika Kostera and Nancy Harding (Eds), Organizational Ethnography. Chapter 8, pp. 109-128. Cheltenham: Edward Elgar.
- Panayiotou, A. (2016), The Margin as a Space of Resistance: Transforming Gendered Leadership through Popular Film, in Carole Elliott, Valerie Stead, Sharon Mavin and Jannine Williams (Eds), Gender, Media and Organization: Challenging Mis(s)Representations of Women Leaders and Managers. Chapter 14, pp. 243-258. Volume 5, Women and Leadership Book Series. London, UK: International Leadership Association and Information Age Publishing, Inc.
- Panayiotou, A. and Kafiris, K. (2010), Firms in Film: Representations of Organizational Space, Gender and Power, in Dvora Yanow and Alfons von Marrewijk (Eds), Organizational Spaces: Rematerializing the Workaday World, Chapter 9, pp. 174-199. Cheltenham: Edward Elgar.
- Panayiotou, A. (2006), Translating Guilt: An Endeavor of Shame in the Mediterranean?, in Aneta Pavlenko (Ed.), Bilingual minds: Emotional experience, expression, and representation, Chapter 7, pp. 183-208. New York, NY: Multilingual Matters.
- Panayiotou, A. (2017), Sensory Knowledge in Management Learning. Management Learning. Virtual Special Issue: http://journals.sagepub.com/page/mlq/collections/virtual-special-issues/sensory_knowledge?pbEditor=true#/.
-
-