Κατάλογος Προσωπικού

ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ ΆΝΘΙΑ

Anthia Michaelides
22892994
...
ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Τμήμα Επιστημών της Αγωγής
Crosspoint, 309
Λεωφ. Καλλιπόλεως 40
Η Άνθια Μιχαηλίδη έχει πτυχίο Επιστήμων της Αγωγής-Προδημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και  μεταπτυχιακές σπουδές στο Δράμα και στις Δημιουργικές Τέχνες στην εκπαίδευση του Πανεπιστημίου του Exeter. Επίσης, είναι διδάκτωρ στις Επιστήμες της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου με κατεύθυνση τη Νηπιοσχολική Αγωγή.
Εργάζεται ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο Πανεπιστήμιο Κύπρου όπου διδάσκει τη Σχολική Εμπειρία των Νηπιαγωγών.
Επίσης, έχει εργαστεί σε ιδιωτικό νηπιαγωγείο και επιπλέον,  δίδασκε Θεατρικό Εργαστήρι, Μουσικής και Κίνησης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν το δράμα στην εκπαίδευση,  τη χρήση του στο νηπιαγωγείο και το ρόλο της εκπαιδευτικού όπως και την αξιοποίηση του δράματος ως εργαλείο ενίσχυσης των δεξιοτήτων παιχνιδιού στις εκπαιδευτικούς και παιδιά. Επιπλέον, στα ερευνητικά της ενδιαφέρονται εντάσσονται η εκπαίδευση εκπαιδευτικών, το παιχνίδι στην νηπιοσχολική εκπαίδευσης και τα προγράμματα πρακτικής άσκησης εν δυνάμει νηπιαγωγών.
 Δημοσιεύσεις
 
Kambouri, M., & Michaelides, A. (2015). Dramatic Water: Using a Drama-Based Approach to Science in the Early Years. Primary Science136, 10-12
 
Kambouri, M. and Michaelides, A. (2014). Using drama techniques when teaching science in the early years: A case study. The Journal of Emergent Science, 7, 7-14.
 
Loizou, E. & Michaelides, A.  (accepted). Children’s humorous stories. In The Potency of Stories: Nurturing Influences Across Young Children’s Developmental Domains. Springer Nature.
 
Loizou, E. & Michaelides, A. (accepted). Socio-dramatic play: Scenario and role development as enacted by children and as facilitated by their early childhood teacher through drama. In Z. Kingdon (Ed.) A Vygotskian Analysis of Children’s Play Behaviours: Beyond the Home Corner to be published by Routledge.
 
Loizou, E., Michaelides, A., & Georgiou, A. (2017). Early childhood teacher involvement in children’s socio-dramatic play: creative drama as a scaffolding tool. Early Child Development and Care, 1-13.
 
Michaelides, A. & Loizou, E. (2018). Early childhood teacher’s involvement in children socio-dramatic play. In University of Cyprus Faculty of Social Science and Education Department of Education (Eds.), Educator (pp.309-327). Nicosia, CY: Nicosia. (In Greek)
 

 

Παρουσιάσεις σε συνέδρια
  • “Children’s, Parents’ and Early Childhood teachers’, descriptive and illustrative beliefs on play and learning”, 27th ICCP World Play Conference, Lithuania, Vilnius, 15th-17th of June 2017.
  • “Unfolding the theoretical connection of Creative Drama and Play Skills, to support teachers’ socio-dramatic play practices.”, 26th European Early Childhood Education Research Association (EECERA), Dublin, Ireland, 31st of August – 3rd of September 2016.
  •  “Cop, grocer, mom, dad..: Focusing on roles, a proposed program for developing socio-dramatic’s play skills though creative drama”, 14th Pancyprian Conference of the Cyprus Pedagogical Association, Nicosia, Cyprus.
  • “Teacher’s role in children’s socio-dramatic and fantasy play: examples from pre-service early years’ students and a case study of an in-service early years’ teacher”, 25th European Early Childhood Education Research Association (EECERA) conference, Barcelona, Spain, 7th – 10th of September 2015.
  • “Once upon a time…: Children’s storytelling” with Loizou, E., 12th Pancyprian Conference of the Cyprus Pedagogical Association, Nicosia, Cyprus.
 
Βιωματικά εργαστηρία
  • “Enriching early childhood teachers’ skills through Drama: for enhancing children in socio-dramatic play”, EAPRIL, Nicosia, Cyprus.
  • “The Art that includes other Arts”, 5th Art in Early Childhood Conference, Nicosia, Cyprus
 
Ομιλίες
  • “Play in Pre-school Curriculum Program. Free or/and Structured Play: theory, practice and teacher’s role”, Ministry of Culture and Education, Cyprus Pedagogical Institute, Paphos, Cyprus.
  •  “Creative Drama and Transition: Empowerment through improvisations of experiences relating to primary school”, 4th Pancyprian Conference of the Pancyprian Parent School, Nicosia, Cyprus.