ΣΤΕΛΛΑ ΠΕΤΡΟΥ
Η Στέλλα Πέτρου είναι κάτοχος πρώτου πτυχίου στις Επιστήμες της Αγωγής-Δημοτική Εκπαίδευση (Πανεπιστήμιο Κύπρου) και μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου στη Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες (Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου).
Έχει εργαστεί στο παρελθόν ως βοηθός εργαστηρίου στα μαθήματα που προσφέρονται σε προπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής και ως ειδικός επιστήμονας στο ίδιο τμήμα. Από το 2012 κατέχει θέση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής και διδάσκει μαθήματα που αφορούν το επιστημονικό πεδίο των Φυσικών Επιστημών και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Παράλληλα, εποπτεύει φοιτητές που διδάσκουν το μάθημα των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό σχολείο και στο νηπιαγωγείο στο πλαίσιο συμμετοχής τους στο πρόγραμμα της Σχολικής Εμπειρίας.
Ακόμη, αποτέλεσε μέλος της επιστημονικής και οργανωτικής επιτροπής διεθνών συνεδρίων που διοργανώθηκαν στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (π.χ. ESERA 2013, ERIDOB 2022) και είναι μέλος διεθνών οργανισμών που αφορούν τη διδασκαλία και τη μάθηση των Φυσικών Επιστημών (π.χ. ESERA, ERIDOB, NAAEE). Επιπρόσθετα συμμετείχε και συμμετέχει ως ερευνήτρια στα ερευνητικά προγράμματα «Χλωρίδα» «Σχολικοί Λαχανόκηποι: Σκέφτομαι-Συνεργάζομαι-Δρω» και «Evidence (Erasmus+)».
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην ανάπτυξη διδακτικού υλικού με περιβαλλοντικό περιεχόμενο και στην υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (π.χ. Σχολικοί Λαχανόκηποι, Κλιματική Αλλαγή) για μαθητές Δημοτικής Εκπαίδευσης καθώς και στη μελέτη της συμμετοχής των μαθητών αυτής της ηλικίας σε περιβαλλοντικές δράσεις. Τα πορίσματα των ερευνών της τα έχει παρουσιάσει σε διεθνή και πανελλήνια συνέδρια και έχει δημοσιεύσει ερευνητικά άρθρα σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά και βιβλία.
Διπλωματικές Εργασίες
- Πέτρου, Σ. (2017). Σπόροι Αλλαγής και Αειφορίας: Αναπτύσσοντας τον Περιβαλλοντικό Εγγραμματισμό και την Πολιτότητα Μαθητών Δημοτικής Εκπαίδευσης μέσω Κοινοτήτων Καλλιέργειας Σχολικών Λαχανόκηπων. Διδακτορική Διατριβή. Λευκωσία.
- Πέτρου, Σ. (2011). Οι Διαστάσεις του Περιβαλλοντικού Ενδιαφέροντος Μαθητών Ε’ και Στ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου και των Προπτυχιακών Φοιτητών Δασκάλων του Πανεπιστημίου Κύπρου. Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία. Λευκωσία.
- Πέτρου, Σ. (2009). Τα Ενδημικά Φυτά της Κύπρου. Προπτυχιακή Διπλωματική Εργασία. Λευκωσία.
Δημοσιευμένα Κεφάλαια σε Βιβλία
- Petrou, S., & Korfiatis, K. (2018). Πολυσχιδή Περιβάλλοντα Μάθησης: Κοινότητες Σχολικών Λαχανόκηπων ως Μέσο για την Ανάπτυξη του Περιβαλλοντικού Εγγραμματισμού και της Ενδυνάμωσης για Δράση. Στον συλλογικό επιστημονικό τόμο με τίτλο: Παιδαγωγός προς τιμή της καθηγήτριας honor Μαίρης Ιωαννίδου-Κουτσελίνης (σελ. 387-410). Λευκωσία: Πανεπιστήμιο Κύπρου.
- Petrou, S., & Korfiatis, K. (2016). School Kitchen-Gardens as Innovative Learning Environments for Supporting Environmental Education Pedagogies: Opportunities and Challenges for Teachers, Students and the Community. In: Kristy Wallace (ed.), Learning Environments: Emerging Theories, Applications and Future Directions (pp. 51-72). New York: Nova Science Publishers.
Δημοσιευμένα Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
- Petrou, S., & Korfiatis, K. (2022). Transformations of children’s environmental conceptions through their participation in a school kitchen-garden project. Environmental Education Research, 28(4), 524-544. https://doi.org/10.1080/13504622.2022.2051440
- Korfiatis, K., & Petrou, S. (2021). Participation and why it matters: children’s perspectives and expressions of ownership, motivation, collective efficacy and self-efficacy and locus of control. Environmental Education Research, 27(12), 1700-1722. https://doi.org/10.1080/13504622.2021.1959900
- Πέτρου, Σ., & Κορφιάτης, K. (2019). Οι Σχολικοί Λαχανόκηποι ως Παράδειγμα Συμμετοχικής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Θεωρητική Τεκμηρίωση και SWOT Ανάλυση σε 6 Σχολεία της Κύπρου. Επιστήμες της Αγωγής, στον αφιερωματικό τεύχος: Ο Γιάννης Πάντης και η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (σελ. 49-74). Κρήτη: Πανεπιστήμιο Κρήτης. http://www.ediamme.edc.uoc.gr/index.php?id=235,0,0,1,0,0
- Korfiatis, K., Photiou, M., & Petrou, S. (2020). Effects of Eco-animations on Nine and Twelve-year-old Children’s Environmental Conceptions: How WALL-E changed young spectators’ views of Earth and Environmental Protection. Journal of Environmental Education, 51, 1-14. https://doi.org/10.1080/00958964.2020.1747965
- Πέτρου, Σ., & Κορφιάτης, K. (2015). Οι Σχολικοί Κήποι ως Καινοτόμα Περιβάλλοντα Μάθησης: Το Εκπαιδευτικό Υλικό «Σχολικοί Λαχανόκηποι: Σκέφτομαι-Συνεργάζομα-Δρω». Για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, 8(53), http://www.peekpemagazine.gr
- Petrou, S., & Korfiatis, K. (2013). The Effect of a Digital Learning Environment on Children’s Conceptions about the Protection of Endemic Plants. Journal of Biological Education, 47(3), 150-156, http://dx.doi.org/10.1080/00219266.2013.821354
Δημοσιευμένες Περιλήψεις σε Επιστημονικά Περιοδικά
- Petrou, S. (2018). Seeds of Change for Sustainability: Developing Elementary Students’ Environmental Literacy and Citizenship through School Kitchen-Garden Communities. Environmental Education Research, 24(8), 1228-1228, DOI:10.1080/13504622.2017.1402172
Δημοσιευμένα Άρθρα σε Πρακτικά Συνεδρίων
- Πέτρου, Σ. (2020). Μια Δεύτερη Ανάγνωση για το Συναπάντημά μου με τους Σχολικούς Λαχανόκηπους: Ερευνητικές και Εκπαιδευτικές Προεκτάσεις. 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.-Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με Στόχο την Αειφορία στην Εποχή της Κλιματικής Αλλαγής, σελ. 732-739. Πάτρα: Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. https://dspeekpe.wixsite.com/8osynedriopeekpe
- Κορφιάτης, Κ. & Πέτρου, Σ. (2020). Κινηματογραφώντας την Κλιματική Αλλαγή: Διαπιστώσεις από ένα Συμμετοχικό Πρόγραμμα Δράσης με Παιδιά Δημοτικού Σχολείου. 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.-Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με Στόχο την Αειφορία στην Εποχή της Κλιματικής Αλλαγής, σελ. 739-745. Πάτρα: Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. https://dspeekpe.wixsite.com/8osynedriopeekpe
- Πέτρου, Σ., & Κορφιάτης, Κ. (2017). Σχολικοί Λαχανόκηποι, Παιδική Συμμετοχή και Περιβαλλοντικός Εγγραμματισμός: Μια Διερευνητική Προσέγγιση. 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΝΕΦΕΤ-Γεφυρώνοντας τον Χάσμα μεταξύ των Φυσικών Επιστημών, της Κοινωνίας και της Εκπαίδευσης, (εκδ. Σταύρου, Δ., Μιχαηλίδης, Α., & Κολοκάκη, Α.), σελ. 162-167. Ρέθυμνο: Πανεπιστήμιο Κρήτης. http://synedrio2017.enephet.gr/images/Praktika-10ou-Synedriou_Teliko.pdf
- Πέτρου, Σ., & Κορφιάτης, Κ. (2015). Ταξίδι στον Κόσμο της Καλλιέργειας της Γης: Αναστοχασμοί Μαθητών Δημοτικής Εκπαίδευσης από τη Συμμετοχή τους στη Δημιουργία Σχολικού Λαχανόκηπου. 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.-Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφορία. Βόλος: Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. http://kpe-kastor.kas.sch.gr/new/sinedria/7_congress/papers/sun_fourteenth/petrou_korfiatis.pdf
- Χριστοδούλου, Α., & Πέτρου, Σ. (2015). Η Ανάπτυξη Φιλο-Περιβαλλοντικών Κινήτρων σε Μαθητές Δημοτικού μετά τη Συμμετοχή τους στο Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα Δράσης «Σχολικοί Λαχανόκηποι: Σκέφτομαι-Συνεργάζομαι-Δρω». 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.-Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφορία. Βόλος: Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. http://kpe-kastor.kas.sch.gr/new/sinedria/7_congress/papers/sun_fourteenth/christodoulou_petrou.pdf
- Photiou, M., Petrou, S., & Korfiatis, K. (2013). The Effects of Eco- Animations on Children’s Environmental Conceptions. 42nd Conference of North American Association for Environmental Education, Baltimore: https://naaee.org/search/site/proceedings