Εκτύπωση
Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος Ψηφίδες Γνώσης, μπορεί να υπάρχουν 3 τρόποι να αξιοποιηθεί το υλικό που δημιουργήθηκε από τα άτομα με αναπηρία στη διδασκαλία.
 
Προσέγγιση 1
 
Ανάπτυξη νέας ενότητας με σαφή αναφορά σε θέματα αναπηρίας/διαφορετικότητας
Γνωριμία με τους τρόπους επικοινωνίας των κωφών ατόμων
Θέματα αναπηρίας και σεβασμού της διαφορετικότητας
Καταπολεμώντας τα στερεότυπα για την αναπηρία μέσα από τη γελοιογραφία
Η χώρα του «Με νοιάζει για σένα»
Δικαιώματα ατόμων με αναπηρία (Οικιακή Οικονομία, Γ' γυμνασίου)
 
Προσέγγιση 2
 
Τροποποίηση υπάρχουσας ενότητας με σαφή αναφορά σε θέματα αναπηρίας/διαφορετικότητας
Όλοι μια αγκαλιά (Τα απίθανα μολύβια, Γ’ δημοτικού)
Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί (Νεοελληνική γλώσσα, Γ’ γυμνασίου)
 
Προσέγγιση 3
 
Τροποποίηση υπάρχουσας ενότητας με έμμεση αναφορά σε θέματα αναπηρίας/διαφορετικότητας
Οι φίλοι μας, οι φίλες μας (Της γλώσσας ρόδι και ροδάνι, Ε' δημοτικού) 
Αριθμοί μέχρι το 10 000 (Μαθηματικά της Φύσης και της Ζωής, Γ' δημοτικού) 
Works and Jobs (Αγγλικά, Α' - Β' γυμνασίου)
  
*Σημείωση: Η διδακτική προσέγγιση που παρουσιάζεται εδώ αποτελεί ένα παράδειγμα αξιοποίησης του υλικού των «Ψηφίδων Γνώσης». Το υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους ανάλογα με το μάθημα και τους στόχους που θέτει ο/η κάθε εκπαιδευτικός.
 

Αναλυτική λίστα παραμυθιών με θέμα τη διαφορετικότητα
Έλενα Μονογιού
Απόφοιτος Τμήματος Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου
Πτυχίο στη Δημοτική Εκπαίδευση (2011)
Μεταπτυχιακό στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση (2013)
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

*Σημείωση: Η πιο πάνω λίστα, αποτελεί μέρος της ερευνητικής εργασίας της Έλενας Μονογιού και αφορά την κριτική ανάλυση των παραμυθιών που αφορούν τη διαφορετικότητα. Δεν αποτελούν όλα τα παραμύθια ενδεικτικά παραδείγματα και έτσι δεν προτείνεται πάντα η χρήση τους στη διδασκαλία.