Το Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας (ΣΔΠ) προσδιορίζει το πλαίσιο για την επίτευξη της αριστείας στη διδασκαλία και τη μάθηση. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μηχανισμό που περιλαμβάνει τα κριτήρια ποιότητας, κανόνες λειτουργίας, πολιτικές και δράσεις που πλαισιώνουν και υποστηρίζουν άμεσα ή έμμεσα την εκπαιδευτική διεργασία και τη λειτουργία των Προγραμμάτων Σπουδών. Επιπρόσθετα περιλαμβάνει εργαλεία τακτικής παρακολούθησης και μέτρησης των αποτελεσμάτων της εκπαίδευσης και τη συστηματική λήψη βελτιωτικών ενεργειών με στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας.

Πεδίο Εφαρμογής

Το ΣΔΠ εφαρμόζεται σε όλα τα Προγράμματα Σπουδών που προσφέρει το Πανεπιστήμιο Κύπρου και οδηγούν στην απονομή Τίτλου Σπουδών. Νοείται ότι τα διαπανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών δύναται να εφαρμόσουν επιπρόσθετους μηχανισμούς ώστε να καλύπτονται οι απαιτήσεις και των συνεργαζόμενων Ιδρυμάτων.

Προσέγγιση

Βασικός πυλώνας του ΣΔΠ είναι το όραμα, η αποστολή και οι στρατηγικοί στόχοι του Πανεπιστημίου όπως παρουσιάζονται στο Στρατηγικό Σχέδιο 2021-2025. Συνεπώς το ΣΔΠ, προσεγγίζει τα θέματα διασφάλισης της ποιότητας συστηματικά και ολιστικά, και άπτεται των κύριων λειτουργιών της διδασκαλίας και της έρευνας, όπως και των περιφερειακών λειτουργιών που υποστηρίζουν την εκπλήρωση της αποστολής και του οράματος του Πανεπιστημίου.

Εταίροι

Σημαντικοί εταίροι του ΣΔΠ είναι πρωτίστως τα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας: Φοιτητές, Ακαδημαϊκό και Διοικητικό Προσωπικό. Καίριας σημασίας θεωρείται και η συνεισφορά άλλων εξωτερικών εταίρων, όπως οι εκπρόσωποι επαγγελματικών σωμάτων, το ΥΠΑΝ, απόφοιτοι, εταιρείες και οργανισμοί, καθώς επίσης κυβερνητικές και τοπικές αρχές.

Στόχοι εσωτερικού συστήματος ποιότητας

Η διασφάλιση της ποιότητας των προγραμμάτων σπουδών εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Αντιπρυτάνεως Ακαδημαϊκών υποθέσεων η οποία προεδρεύει της Επιτροπής Εσωτερικής Ποιότητας. Βασικότεροι στόχοι των εσωτερικών διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας είναι:

(α) δέσμευση για την καλλιέργεια αντιλήψεων και συμπεριφορών για τη δημιουργία και συνεχή ενίσχυση της κουλτούρας της ποιότητας

(β) υλοποίηση της πολιτικής για τη διασφάλιση της ποιότητας σε σχέση με τα προγράμματα σπουδών

(γ) λειτουργία τυπικών μηχανισμών για την έγκριση, παρακολούθηση και περιοδική επανεξέταση και όπου χρειάζεται αναθεώρηση των προσφερόμενων προγραμμάτων σπουδών

(δ) μέριμνα για την αξιολόγηση των φοιτητών του βάσει δημοσιευμένων κριτηρίων, κανονισμών και διαδικασιών εφαρμοζόμενων με συνέπεια

(ε) διασφάλιση της κατοχής των απαραίτητων προσόντων και των αναγκαίων ικανοτήτων/δεξιοτήτων από το διδακτικό του προσωπικό

(στ) επάρκεια μαθησιακών πόρων και καταλληλόλητα σε κάθε προσφερόμενο πρόγραμμα σπουδών

(ζ) συλλογή, ανάλυση και χρήση όλων των δεδομένων που σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα της διαχείρισης των προσφερόμενων προγραμμάτων σπουδών και των λοιπών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

(η) δημοσιοποίηση, με έντυπο και ηλεκτρονικό τρόπο, σε τακτά χρονικά διαστήματα, ενημερωμένης, αμερόληπτης και αντικειμενικής έκθεσης αναφορικά με τα προσφερόμενα προγράμματα σπουδών και τις λοιπές εκπαιδευτικές δραστηριότητες.