Καλωσορίσατε στην Ιστοσελίδα μας!
Η Ομάδα Έρευνας στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας (ReSciTEG) του Πανεπιστημίου Κύπρου (Τμήμα Επιστημών της Αγωγής) διεξάγει ένα συντονισμένο πρόγραμμα έρευνας, ανάπτυξης προγραμμάτων σπουδών και διδασκαλίας. Η ομάδα αποτελείται από μέλη ΔΕΠ, ερευνητικούς συνεργάτες, μεταδιδακτορικούς, διδακτορικούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες.
Σε εθνικό επίπεδο, η ομάδα, με επικεφαλής τον καθηγητή Ζαχαρία Ζαχαρία, ηγείται των προσπαθειών μεταρρύθμισης των αναλυτικών προγραμμάτων της χώρας για την Επιστήμη, την Τεχνολογία και την εκπαίδευση STE(A)M στη Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση. Επίσης, η ομάδα αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο στις προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Κύπρου για την εφαρμογή της στρατηγικής της ηλεκτρονικής μάθησης (eLearning), μέσω μιας σειράς προγραμμάτων που συμπεριλαμβάνουν τον σχεδιασμό και τη χρήση περιβαλλόντων πολυμέσων για τη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών. Παράλληλα, η ομάδα οργανώνει συχνά προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης προ-υπηρεσιακών και εν υπηρεσία εκπαιδευτικών, που αφορούν σε μια ποικιλία θεμάτων (π.χ., σχεδιασμό και αξιολόγηση αναλυτικών προγραμμάτων, διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση, έτερο-αξιολόγηση, μάθηση με τη χρήση τεχνολογίας, μάθηση μέσω διερώτησης, χρήση ΤΠΕ και καινοτόμων πρακτικών στην εκπαίδευση STE(A)M).
Επιπλέον, τα ερευνητικά ενδιαφέροντα της ομάδας αφορούν στη Μάθηση μέσω Διερώτησης, τον σχεδιασμό τεχνολογικά υποστηριζόμενου εκπαιδευτικού υλικού, τον πειραματισμό σε φυσικά και εικονικά εργαστήρια, τη μοντελοποίηση, την ανάπτυξη και αξιολόγηση προγραμμάτων σπουδών STE(A)M, την επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών, την εκπαιδευτική αξιολόγηση και τη μη τυπική εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες. Το έργο της ομάδας λαμβάνει συνεχή οικονομική υποστήριξη όλα αυτά τα χρόνια από το Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας της Κύπρου, καθώς και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (μέσω διαφόρων προγραμμάτων, π.χ. IST, Science and Society, ERASMUS+, FP 7, H2020). Επίσης, τα μέλη της ομάδας έχουν δημοσιεύσει πλήθος ερευνητικών εργασιών σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά (π.χ. Science, Cognition and Instruction, Learning and Instruction, Journal of Research in Science Teaching) και έχουν παρουσιάσει τη δουλειά τους σε διάφορα διεθνή συνέδρια (π.χ., ESERA, EARLI, NAARST).
Εκδήλωση Λήξης Πιλοτικής Εφαρμογής Ευρ. Έργου «Learning from the Extremes»
Σας προσκαλούμε στην Εκδήλωση Λήξης της Πιλοτικής Εφαρμογής του Ευρ. Έργου «Learning from the Extremes», που συνδιοργανώνουμε με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου. Το Έργο στοχεύει στην […]Ένας χρόνος σε εξέλιξη: Η συμβολή του SEER στην προαγωγή της εκπαίδευσης STE(A)M
Το Έργο SEER, μια φιλόδοξη πρωτοβουλία για την ενσωμάτωση της εκπαίδευσης STE(A)M στην Ευρώπη, γιορτάζει τον πρώτο του χρόνο με την δημοσίευση των πρώτων εγγράφων που […]Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα για διαμόρφωση του μέλλοντος της εκπαίδευσης STE(A)M
Εάν είστε εκπαιδευτικός (με ή χωρίς προϋπηρεσία), ή διευθυντής/τρια σχολείου, η άποψή σας είναι σημαντική! Το πρόγραμμα STE(A)M Education European Roadmap (SEER)* υποστηρίζει την επέκταση της […]15ο Συνέδριο ESERA: Σύνδεση της Εκπαίδευσης των Επιστημών με την Πολιτιστική Κληρονομιά
Στο μαγευτικό τοπίο της Καππαδοκίας στην Τουρκία, μεταξύ 28 Αυγούστου και 1 Σεπτεμβρίου 2023, έλαβε χώρα το 15ο συνέδριο της ESERA (European Science Education Research Association), […]