ImeridaFE2019 posterA1 1
 
 
 
 

Ομιλία Δρ. Σοφοκλή Σωτηρίου

Ανοικτά Σχολεία για Ανοικτές Κοινωνίες

Τα σχολεία μας πρέπει να είναι φυτώρια εξερεύνησης και ανακάλυψης. Πρέπει να είναι επιταχυντές της καινοτομίας. Πρέπει να προωθούν την Ανοικτή Εκπαίδευση (Open Schooling). Οι διευθυντές των σχολείων πρέπει να θέσουν το όραμα για τη δημιουργία μαθησιακών εμπειριών, οι οποίες παρέχουν τα σωστά εργαλεία και υποστηρίζουν την πρόοδο όλων των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να συνεργάζονται για την επίτευξη βαθύτερης μάθησης και να υποστηρίζουν τους μαθητές τους να αναζητούν νέα γνώση και να αποκτούν συνεχώς νέες δεξιότητες. Απαιτείται μια ολιστική προσέγγιση στην καινοτομία. Πρέπει να διευκολύνουμε τη διαδικασία με την πρόβλεψη για τον απαραίτητο καταλύτη: Αυτός είναι ο προβλεπόμενος ρόλος της δράσης υποστήριξης της Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής «Ανοικτά Σχολεία για Ανοικτές Κοινωνίες», να περιγράψει και να εφαρμόσει σε μια κλίμακα τη διαδικασία που θα διευκολύνει τον μετασχηματισμό των σχολείων σε καινοτόμα οικοσυστήματα, καθώς θα ενεργούν ως κοινότητες επιστημονικής μάθησης, για την οποία οι διευθυντές, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και η τοπική κοινότητα αναλαμβάνουν από κοινού την ευθύνη, πάνω στην οποία έχουν εξουσία και από την οποία όλοι επωφελούνται μέσω της αύξησης του επιστημονικού κεφαλαίου των κοινοτήτων τους και μέσω της ανάπτυξης υπεύθυνης πολιτικής συνείδησης.

Ομιλία Δρ. Ζαχαρούλας Σμυρναίου

Αξιολόγηση των STEM και STEAM
Διδακτικών Προσεγγίσεων

Κατά την ομιλία αυτή θα παρουσιαστούν ποσοτικές, ποιοτικές και θεμελιωμένες μέθοδοι αξιολόγησης των STEM και STEAM διδακτικών προσεγγίσεων, οι οποίες αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο δύο Ευρωπαϊκών έργων, Creations και Stories of Tomorrow. O συνδυασμός μεθοδολογικών εργαλείων είναι απαραίτητος για την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της έρευνας. Επιπλέον, ο “συνδυασμός μεθόδων σχεδιασμού” οδηγεί σε πιο συγκεκριμένα αποτελέσματα και επιτρέπει μια αμοιβαία επικύρωση των ποιοτικών και ποσοτικών αποτελεσμάτων, παρέχοντας μια σαφή λογική για την επιλογή κάθε μεθόδου. Αναλυτικότερα, θα παρουσιαστεί η ανάπτυξη τριών επιστημονικών, ερευνητικών εργαλείων βασισμένων στη δημιουργικότητα: 1) “From Inbox to Newbox”, ένα θεωρητικό εργαλείο που βασίζεται στο μοντέλο δημιουργικότητας SCSM (Hu, 2002), το μοντέλο TTCT (Kim, 2017) και τα χαρακτηριστικά της δημιουργικότητας, όπως αυτά αναπτύσσονται στο πρόγραμμα Creations. 2) “Μοντέλο Αξιολόγησης της Δημιουργικότητας των μαθητών”, το οποίο προσπαθεί να συνδυάσει διαφορετικούς γνωστικούς τομείς μέσω διεπιστημονικής προσέγγισης στην αναπαράσταση των επιστημονικών εννοιών - μέσα από εργαλεία ΤΠΕ και διαφορετικά σημειωτικά συστήματα, όπως η οπτικοποίηση και τα μοντέλα (Stories of Tomorrow). 3) “Μοντέλο αξιολόγησης της δημιουργικότητας των εμπειρογνωμόνων”, το οποίο στοχεύει στην παρακολούθηση του μοντέλου σκέψης των εμπειρογνωμόνων και στην αντιπαραβολή του με το δημιουργικό μοντέλο σκέψης των μαθητών.


73375509 2558424057549340 6915614387055099904 n

Ο επικεφαλής της ομάδας μας, Δρ. Ζαχαρίας Ζαχαρία στην παρουσίαση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος STEM σε εννέα σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης! Η εκδήλωση έλαβε χώρα εν τη παρουσία του αξιότιμου Υπουργού κ. Κώστα Χαμπιαούρη (Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας), και της αξιότιμης Υπουργού, κας Βασιλικής Αναστασιάδου (Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων).

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο, όπου και παρατίθεται συνέντευξη του Δρ. Ζαχαρία:
https://politis.com.cy/politis-news/kypros/pos-ftiachno-mia-poli-ap-to-miden

1/11/2019

 

 
 GoLab Mascots-1

Πρόσκληση εκπαιδευτικών στην κοινότητα του Go-Lab! Εγγραφείτε στην κοινότητα του Go-Lab και υιοθετήστε την μάθηση με διερώτηση και τον εικονικό πειραματισμό στην τάξη σας!
 
Είστε εκπαιδευτικός; Θέλετε να εμπλουτίσετε την διδασκαλία σας με συναρπαστικά πειράματα και εκπληκτικές επιδείξεις; Θέλετε οι μαθητές να αποκτήσουν πρακτικές εμπειρίες με την επιστήμη; Τότε εγγραφείτε στην κοινότητα του Go-Lab και μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε τις δυνατότητες του που προσφέρει (Go-Lab Ecosystem)!
 
Εμείς θα σας εκπαιδεύσουμε να αξιοποιείται τα διαδικτυακά εργαστήρια και το εργαλείο συγγραφής Graasp προκειμένου να δημιουργήσετε εκπαιδευτικά σενάρια που ακολουθούν το πρότυπο της διερώτησης και να εφαρμόζεται τα ψηφιακά αυτά μαθήματα (ILSs) στην τάξη σας. Επίσης, θα έχετε την ευκαιρία να εξειδικευτείτε στην αξιοποίηση του Go-Lab και να γίνεται Go-Lab Expert Teacher, λαμβάνοντας αναγνώριση για τις δεξιότητες που θα αποκτήσετε!
 
Η συμμετοχή και εγγραφή σας στο Go-Lab μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή μέχρι τον Ιανουάριο του 2020. Αν θέλετε να λαμβάνετε περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, κρατείστε επαφή με το άτομο επικοινωνίας που συντονίζει της επιμορφώσεις για το Go-Lab στην Κύπρο.
 
Εγγραφείτε τώρα στην κοινότητα του Go-Lab (αν δεν έχετε ήδη λογαριασμό στο Graasp, θα πρέπει πρώτα να δημιουργήσετε έναν εδώ και μετά να πατήσετε στην φόρμα εγγραφής)
 
Στοιχεία επικοινωνίας
Νικολέττα Ξενοφώντος
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
22892934

76897503 1159923674197138 3994122957382221824 o

Τα τελευταία μας νέα από το MoPED Project:

Εκπαιδευτική συνάντηση των συμμετεχόντων του προγράμματος στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, στις 4 Ιουνίου - 8 Ιουνίου 2018.

Συμμετοχή σε διάφορα θέματα: “Thinking outside the box” or “The Black-box” activity, Use of Go-Lab to promote inquiry-based learning, Teaching with Technology in Higher Education, The Use of Digital Technologies in Mathematics Education, Educational Technological Tools “glide” in Field Trips, The study and integration of digital practices in literacy courses, The use of Blackboard e-education platform for course management, The use of the Blackboard Platform during the Field Placement Program of Student Teachers, Computer Science Applications in the Teaching of Science in Elementary School, The use of Videos during the Field Placement Program of Student Teachers. Η μελέτη αποσκοπούσε στην εισαγωγή των συμμετεχόντων σε σύγχρονα καινοτόμα εκπαιδευτικά μέσα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Εκπαιδευτική συνάντηση των συμμετεχόντων του προγράμματος που διεκπεραιώθηκε από το Πανεπιστήμιο Κύπρου. Έλαβε χώρα από τις 13 Μαΐου έως τις 16 Μαΐου 2019 στο Εθνικό Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο της Νότιας Ουκρανίας με το όνομα K.D. Ushynsky, Ουκρανία.

Οι συμμετέχοντες ασχολούνταν με διάφορες δραστηριότητες: Hands-on Inquiry Activities, Go-Lab Ecosystem and inquiry learning: Inquiry cycle and Go-Lab inquiry apps, Transformation of the Hands-on Inquiry Activities into ILSs, Collaboration and Cooperation with Go-Lab, What is Critical Thinking and Strategies for Teaching Critical Thinking Skills, The use of the Blackboard Platform during the Field Placement Program of Student Teachers, The use of Videos During the Field Placement Program of Student Teachers.

Find out more by clicking here:
Day 1, Day 2, Day 3, Day 4