team
thumb IMG 3535 1024
Ζαχαρίας Ζαχαρία
Καθηγητής στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
 
 
 
 
Ο Ζαχαρίας Ζαχαρία είναι Καθηγητής στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και ο υπεύθνος της ερευνητικής ομάδας ReSciTEG του Πανεπιστημίου Κύπρου. Ολοκλήρωσε βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (Πτυχίο Επιστημών της Αγωγής) και στο Rutgers University – New Brunswick, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (Πτυχίο Φυσικής). Ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Columbia University, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (M.A., M.Sc., M.Phil., και PhD στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών). Είναι συντονιστής σε πολλά ερευνητικά προγράμματα που αφορούν στην υποστήριξη μέσω της τεχνολογίας, τη μάθηση μέσω διερώτησης τα οποία χρηματοδοτούνται από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας της Κύπρου και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη υποστηρικτικών τεχνολογικών περιβαλλόντων μάθησης στις Φυσικές Επιστήμες, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση του Αναλυτικού Προγράμματος στις Φυσικές Επιστήμες και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών για τον σχεδιασμό και ενσωμάτωση της τεχνολογίας, για την ενίσχυση του μαθησιακού υλικού στο γνωστικό αντικείμενο της Επιστήμης. Ο Ζαχαρίας έχει λάβει πολλά βραβεία αναγνώρισης για τα εξαιρετικά σχολαστικά του επιτεύγματα καθώς και για τις επιτυχίες που είχαν αυτά. Επίσης έχει δημοσιεύσει πολλές έρευνες σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά (π.χ. Cognition and Instruction, Learning and Instruction, Journal of Research in Science Teaching). Τα τελευταία 6 χρόνια είναι επιστημονικός συνεργάτης στο περιοδικό Journal of Research in Science Teaching και αυτή τη στιγμή είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής στο περιοδικό Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching. Είναι επίσης κριτής σε πολλά έκριτα ακαδημαϊκά περιοδικά. 
 
 
thumb IMG 3939 1024
Μάριος Παπαευριπίδου
Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στη
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
 
 
 
 
 
Ο Μάριος Παπαευριπίδου κατέχει θέση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και ερευνητής στην Ερευνητική Ομάδα ReSciTEG στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι κάτοχος πτυχίου του τμήματος Επιστημών της Αγωγής. Ακολούθησε Μεταπτυχιακές και Διδακτορικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες". Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη χρήση της μοντελοποίησης ως γνωστικού εργαλείου και ως διδακτικής προσέγγισης για τη διδασκαλία και μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες καθώς επίσης και στην ανάπτυξη διδακτικού υλικού πληροφορικά υποστηριζόμενου για την ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού και μοντελοποίησης τόσο σε μαθητές δημοτικού σχολείου όσο και σε προ-υπηρεσιακούς και εν-υπηρεσία εκπαιδευτικούς δημοτικής εκπαίδευσης. Συμμετέχει σε πολλά ερευνητικά προγράμματα που εστιάζονται στην ενίσχυση της ικανότητας των μαθητών μέσω δραστηριοτήτων μοντελοποίησης και διερώτησης και στην προετοιμασία εκπαιδευτικών ώστε να είναι ικανοί να διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες αξιοποιώντας τη μοντελοποίηση και την τεχνολογία. 
 
 
 
 
 
 1001425 1407230182835022 1168721438 n
Τάσος Χοβαρδάς
Επιστημονικός Συνεργάτης
 
 
 
 
 
Ο Τάσος Χοβαρδάς είναι επιστημονικός συνεργάτης της Ερευνητικής ομάδας ReSciTEG στο τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου. Κατέχει πτυχίο Βιολογίας και Ph.D. στην περιβαλλοντική Βιολογία από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ειδικεύεται στη μάθηση μέσω διερώτησης και στην αξιολόγηση της ανάπτυξης της εννοιολογικής κατανόησης και στις επιστημονικές δεξιότητες μεθοδολογίας. Έχει σημαντικό επιστημονικό υπόβαθρο στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στην Ψυχομετρία, στην Ποσοτική και Ποιοτική μεθοδολογία στον τομέα της Κοινωνικής Έρευνας και στην Εκπαιδευτική Αξιολόγηση. Επί του παρόντος, δραστηριοποιείται ως Επιστημονικός Συνεργάτης στo περιοδικό Society and Natural Resources. Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα και κεφάλαια βιβλίων σε επιστημονικά περιοδικά. Επίσης έχει αξιολογήσει άρθρα για αρκετά έγκριτα περιοδικά. Ο Τάσος Χοβαρδάς έχει πλούσια ερευνητική εμπειρία σε ερευνητικά προγράμματα που αφορούν στην πληροφορική υποστήριξη της μάθησης μέσω διερώτησης, την μοντελοποίηση, την ανάπτυξη και αξιολόγηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων στην Επιστήμη και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
 
  
 Nicole
Νικολέττα Ξενοφώντος
Διδάκτωρ
Ειδικός Επιστήμονας
 
 
  

Η Νικολέττα Ξενοφώντος έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (Πτυχίο Επιστημών της Αγωγής) και Μεταπτυχιακό στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες" (Μ.Α. και PhD). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην ενίσχυση της εννοιολογικής κατανόησης των μαθητών και στην απόκτηση δεξιοτήτων διερώτησης, με την υποστήριξη τεχνολογικών περιβαλλόντων μάθησης με διερώτηση. Ειδικότερα, μελετά την επίδραση διαφόρων υποστηρικτικών εργαλείων, ενσωματωμένων σε τεχνολογικά υποστηρικτικά περιβάλλοντα διερώτησης που περιλαμβάνουν εικονικό πειραματισμό. Μαζί με άλλα μέλη της ομάδας ReSciTEG έχει δημοσιεύσει αρκετές έρευνες σε έγκριτα περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων (π.χ. ESERA, EDULEARN). Από το 2008-2017 συμμετείχε ως βοηθός διδασκαλίας για τους σκοπούς προπτυχιακών μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου και συμμετείχε σε διάφορα εθνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα (π.χ. SCY, Go-Lab, Next-Lab). Σήμερα εργάζεται σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα σχετικά με την περιεκτική εκπαίδευση STEM, την εκπαιδευτική ρομποτική και τη διαφοροποίηση.  

ResearchGate
LinkedIn

 
 
 
yvoni
Υβόνη Παύλου
Διδάκτωρ
Ειδικός Επιστήμονας
 
 
 
 Η Υβόνη Παύλου έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με Πτυχίο Επιστημών της Αγωγής (2015), καθώς και μεταπτυχιακές σπουδές στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες" (Μ.Α. και PhD). Εργάζεται επί του παρόντος ως Ειδικός Επιστήμονας στα ευρωπαϊκά προγράμματα "Polar Star project" (Eramsus+), "SALL project" (Horizon 2020), "Ginobot project" (Restart 2016-2020) και "Digi-Science project" (Erasmus+). Συμμετείχε τα προηγούμενα χρόνια σε διάφορα εθνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα (π.χ. Schools Study Earthquakes (SSE) project, SNAC project, PLATON project). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικού υλικού με βάση την προσέγγιση της διερώτησης. Οι διδακτικές της δραστηριότητες περιλαμβάνουν τη διδασκαλία προπτυχιακών φοιτητών ως μέρος της εγγραφής τους στα μαθήματα ΕΠΑ 336: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και ΕΠΑ 435: Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο.
 
 
 
Kyr.Vak
Κυριακή Βάκκου
Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια
 
Η Κυριακή Βάκκου έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με Πτυχίο Φυσικής. Είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες". Αποτελεί μέλος της ομάδας από τον Σεπτέμβριο του 2020 και εργάζεται στο ερευνητικό πρόγραμμα GINOBOT. Επίσης, εργάζεται και ως βοηθός διδασκαλίας για τους σκοπούς του προπτυχιακού μαθήματος ΕΠΑ 435: Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο.
120811789 854766538391134 1274467142969600802 nΓεωργία Κούτη
Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια
 

Η Γεωργία Κούτη είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο πρόγραμμα Μάθηση στις Φυσικές Επιστημές στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου. Κατέχει πτυχίο στην Επιστήμη των Υπολογιστών από το Πανεπιστήμιο Κύπρου (2019). Κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών της σπουδών, συμμετείχε σε 4 προγράμματα πρακτικής άσκησης: Paul Scherrer Institute (Ελβετία), Imperial College London (Αγγλία), CERN (Ελβετία), KIOS Research Center (Κύπρος). Τα ιδιαίτερα της ενδιαφέροντα άπτονται της έρευνας και ανάπτυξης της εκπαίδευσης STEM. 

   Konstantina Arampatzi
Kωνσταντίνα Αραμπατζή
Μεταπτυχιακή φοιτήτρια
 

Η Κωνσταντίνα Αραμπατζή έχει αποφοιτήσει από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης του ΠΜΣ «Σχεδιασμός Μαθήματος και Ανάπτυξη Διδακτικού Υλικού σε Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης στις Θετικές Επιστήμες» του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Αποτελεί μέλος της ομάδας από τον Σεπτέμβριο του 2020 και εργάζεται στα ερευνητικά προγράμματα GINOBOT και STEAMedu.

Photo
Μαριλένα Σάββα
Υποψήφια Διδάκτωρ

Η Μαριλένα Σάββα αποτελεί μέλος της ερευνητικής ομάδας ReSciTEG στο τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου από τον Δεκέμβριο του 2020 και εργάζεται στο ερευνητικό πρόγραμμα SALL. Κατέχει πτυχίο Προδημοτικής Εκπαίδευσης του τμήματος Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστήμιου Κύπρου. Ακολούθησε Μεταπτυχιακές σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο στο University of Birmingham και επί του παρόντος είναι διδακτορική φοιτήτρια στο Durham University ενώ εργάζεται ως δασκάλα Προδημοτικής. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη αξιολόγηση και αποτελεσματική χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών για μάθηση στα σχολεία, την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο αναπτύσσεται η σκέψη και ο συλλογισμός των παιδιών και πώς οι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποστηριχθούν στην ανάπτυξη της ποιότητας της διδασκαλίας.

 
 
 
 
Προηγούμενα Μέλη
 

irakleous

Μαρία Ηρακλέους
Διδάκτωρ

 

Η Μαρία Ηρακλέους έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με Πτυχίο Επιστημών της Αγωγής-Δημοτική Εκπαίδευση (2013), Μεταπτυχιακό δίπλωμα (2016) και Διδακτορικό τίτλο (2022) στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες". Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούσαν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στη μάθηση μέσω διερώτησης και στον σχεδιασμό διδακτικού υλικού για την ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών με βάση τη μάθηση μέσω διερώτησης. Εργάστηκε στην ομάδα ως Ειδικός Επιστήμονας στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα "Ark of Inquiry", καθώς επίσης και ως βοηθός διδασκαλίας για τους σκοπούς του προπτυχιακού μαθήματος ΕΠΑ 336: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών.

69661446 745390305902253 3531407151123660800 n
Ανδρέας Σ. Νίττης
Μεταπτυχιακός Φοιτητής

Ο Ανδρέας Σ. Νίττης έχει εκπληρώσει τις προπτυχιακές σπουδές του στο Π.Κ. (πτυχίο προδημοτικής εκπαίδευσης 2015-2019), κατακτώντας το πρωτείο του τμήματος και εξασφαλίζοντας παράλληλα υποτροφία για τη συμμετοχή του στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες". Διετέλεσε μέλος της ομάδας κατά την ακαδημαϊκή χρονιά 2019-2020. 

manoliΚωνσταντίνος Μανώλη
Ερευνητικός Συνεργάτης 

 

 
 
 
 
 
Ο Κωνσταντίνος Μανώλη ολοκλήρωσε τις βασικές του σπουδές στο πρόγραμμα "Ανανέωση Φυσικών Πόρων" (Wildlife, Watershed, and Rangeland Resources) και ακολούθησε Μεταπτυχιακό και Διδακτορικό στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Environmental Learning) στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στις εκπαιδευτικές περιβαλλοντικές αξίες και συμπεριφορές και στις επιπτώσεις τους στην περιβαλλοντική συμπεριφορά μετά την συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Στο παρελθόν, ο Κωνσταντίνος ήταν επισκέπτης καθηγητής και ερευνητικός συνεργάτης στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Παράλληλα, υπήρξε διδάσκων της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Frederick. Επιπρόσθετα, ήταν επόπτης καθηγητής μεταπτυχιακών και διδακτορικών φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Frederick καθώς επίσης διετέλεσε πρόεδρος της επιτροπής και μέλος. Τώρα, έχει επιστρέψει στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα ως βοηθός διευθυντής στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Cooper Center for Environmental Learning) και επικεφαλής της Ερευνητικής Ομάδας "Earth Education Research and Evaluation Team". Επιπρόσθετα, διδάσκει προπτυχιακά μαθήματα σχετικά με την "Περιβαλλοντική Εκπαίδευση" και συμμετέχει στην επιτροπή που εποπτεύει την εκπόνηση μεταπτυχιακών διατριβών.
 
 
 
 
 
Anna
Άννα Φιάκκου
Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια

Η Άννα Φιάκκου έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με Πτυχίο Επιστημών της Αγωγής (2013) και μεταπτυχιακές σπουδές στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες" (2016). Εργάστηκε ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα "Go-Lab" και ως βοηθός διδασκαλίας στο προπτυχιακό μάθημα"ΕΠΑ 336: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών".

Ελευθερία Παντελή
Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια

  
 
 
 
Η Ελευθερία Παντελή έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με Πτυχίο Επιστημών της Αγωγής (2016) και μεταπτυχιακές σπουδές στο πρόγραμμα "Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες" (2019). Εργάστηκε στο Erasmus+ πρόγραμμα PLATON και ως βοηθός διδασκαλίας στο προπτυχιακό μάθημα"ΕΠΑ 336: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών".