ΕΠΑ 653: Γνωστικά Εμπόδια στη Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες


Συχνά, οι απαντήσεις των μαθητών σε ερωτήματα σχετικά με θέματα των φυσικών επιστημών φανερώνουν την ύπαρξη ποικίλων προβλημάτων, όπως είναι παρανοήσεις των επιστημονικών εννοιών, αδρανής γνώση, εξάρτηση από το πλαίσιο, αντιφάσεις. Στο μάθημα αυτό εξετάζονται διάφορες μέθοδοι για την ανάδειξη των προβλημάτων των μαθητών. Έμφαση δίδεται στη μελέτη θεωρητικών προσεγγίσεων, που επιχειρούν να ερμηνεύσουν τη δημιουργία αυτών των προβλημάτων. Στο πλαίσιο των θεωρητικών θέσεων γίνεται εξέταση του ρόλου παραγόντων, όπως είναι η προϋπάρχουσα γνώση, οι εννοιολογικές, συλλογιστικές και επιστημολογικές δυσκολίες και οι εφαρμοζόμενες μέθοδοι διδασκαλίας, με σκοπό τη διατύπωση προτάσεων για αποτελεσματικότερες διδακτικές παρεμβάσεις.

Περισσότερες πληροφορίες: https://applications.ucy.ac.cy/pub_programs/courses_pck.show_course_info?p_course_id=10066


ΕΠΑ 660: Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Αναλυτικών Προγραμμάτων της Φυσικές Επιστήμες


Τα αναλυτικά προγράμματα παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στα πλαίσια του μαθήματος αυτού, μελετώνται θέματα, που αφορούν στα αναλυτικά προγράμματα, με έμφαση σε εκείνα των φυσικών επιστημών. Ειδικότερα, σε επίπεδο σχεδιασμού, μελετώνται οι αρχές εννοιολογικής ιεράρχησης, ακολουθίας και σύνδεσης δραστηριοτήτων, καθώς και η σημασία της επιστημολογικής ανάλυσης του περιεχομένου. Της, γίνεται επεξεργασία αρχών για το σχεδιασμό δραστηριοτήτων και υλικού, που στοχεύουν στην υπέρβαση εννοιολογικών, συλλογιστικών, επιστημολογικών και πρακτικών δυσκολιών. Σε επίπεδο υλοποίησης, μελετάται ο ρόλος των ερωτημάτων στην ελεύθερη και καθοδηγούμενη διερεύνηση, που αποβλέπει στην ενοποιημένη προώθηση εννοιολογικής ανάπτυξης και ανάπτυξης δεξιοτήτων συλλογισμού. Τέλος, εξετάζονται μέθοδοι για την ερευνητική εγκυροποίηση διδακτικού υλικού και την αξιολόγηση της εννοιολογικής κατανόησης και της ικανότητας χρήσης δεξιοτήτων συλλογισμού.

Περισσότερες πληροφορίες: https://applications.ucy.ac.cy/pub_programs/courses_pck.show_course_info?p_course_id=10068


ΕΠΑ 662: Νέες Τεχνολογίες και Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες


Στόχος του μαθήματος είναι η εκμάθηση και η ορθή αξιοποίηση νέων τεχνολογιών που σχετίζονται με τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών ώστε οι φοιτητές/τριες να είναι σε θέση να καλλιεργήσουν στους μελλοντικούς τους μαθητές σύγχρονες επιστημονικές δεξιότητες, αλλά και να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν τα φυσικά φαινόμενα γύρω τους. 

Περισσότερες πληροφορίες: https://applications.ucy.ac.cy/pub_programs/courses_pck.show_course_info?p_course_id=10084


ΕΠΑ 664: Ενοποιημένα Προγράμματα στις Φυσικές Επιστήμες


Στόχος του μαθήματος είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση αναλυτικών προγραμμάτων και διδακτικού υλικού που να προάγουν τη διαθεματική αντιμετώπιση θεμάτων από τη Φυσική, τη Χημεία, τη Βιολογία και την Τεχνολογία. Παράλληλα, οι φοιτητές θα εστιάσουν στις μεγάλες επιστημονικές ιδέες και επιστημονικές πρακτικές που διαπερνούν όλα τα πεδία των φυσικών επιστημών και θα επικεντρωθούν σε στρατηγικές ενοποίησης. Τέλος, το μάθημα στοχεύει στην παρουσίαση αρχών δημιουργίας μαθημάτων τύπου STEM.

Περισσότερες πληροφορίες: https://applications.ucy.ac.cy/pub_programs/courses_pck.show_course_info?p_course_id=10096