• Εργαστήριο Méthodal OpenLab: Υπεύθυνη Καθηγήτρια Φρύνη Κακογιάννη-Ντοά

Ανοικτό και διεπιστημονικό εργαστήριο έρευναςστη Μεθοδολογία της διδασκαλίας/εκμάθησης των γλωσσών και πολιτισμών
Laboratoire ouvert et interdisciplinaire pour la recherche en Méthodologie de l’enseignement/apprentissage des langues et des cultures 

Το «Ανοικτό και Διεπιστημονικό εργαστήριο έρευνας στη Μεθοδολογία της διδασκαλίας/εκμάθησης των γλωσσών και πολιτισμών» (Méthodal OpenLab) είναι ανοιχτού τύπου (Open Lab) και προωθεί την σύσταση εταιρικών διεπιστημονικών και διαπανεπιστημιακών συνεργασιών με σκοπό την ανάπτυξη της βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας. Ως εκ τούτου το εργαστήριο στοχεύει στην δημιουργία διεπιστημονικών ομάδων για έρευνα υψηλότερου επιπέδου, στην ενεργή συμμετοχή σε ευρωπαϊκά και εθνικά ερευνητικά προγράμματα, στους νέους υψηλού επιπέδου πολυεπιστημονικούς ερευνητικούς συνδέσμους, και στην υποστήριξη για κάθε ευκαιρία καινοτομίας.

Σκοπός των εργασιών του είναι επίσης η βέλτιστη συνέργεια μεταξύ ερευνητών και παραγόντων του χώρου της εκπαίδευσης και της εργασίας, οι οποίοι άμεσα ή έμμεσα σχετίζονται με τη μεθοδολογία της διδασκαλίας/εκμάθησης των γλωσσών και πολιτισμών.

Οι ερευνητικές του δραστηριότητες μπορούν να σχετίζονται με τα ακόλουθα επιστημονικά πεδία: επιστήμες της γλώσσας και του πολιτισμού (γλωσσολογία, διδακτική των γλωσσών, κοινωνιογλωσσολογία, λογοτεχνία, μεταφραστικές επιστήμες, φιλοσοφία των ιδεών), επιστήμες και τεχνολογίες της επικοινωνίας, κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, εκπαιδευτική πολιτική, εκπαιδευτική τεχνολογία, ψυχοπαιδαγωγική.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

 

 

  • Εργαστήριο Disconso: Υπεύθυνη Καθηγήτρια Fabienne Baider

Το Disconso Lab εστιάζει στον Λόγο, το Περιεχόμενο και την Κοινωνία!

Το «Discourse Analysis in Context» ασχολείται με την επανεξέταση του τρόπου με τον οποίο οι ταυτότητες, τα γεγονότα και οι έννοιες (ανα)κατασκευάζονται μέσω των αλληλεπιδράσεών μας, είτε αυτές οι αλληλεπιδράσεις είναι προφορικές είτε γραπτές, είτε είναι πρόσωπο με πρόσωπο είτε ψηφιακές (βλ. έννοιες του Goffman για την αλληλεπίδραση, το πρόσωπο, την αναπαράσταση κ.λπ.).

Μελετάμε, ερευνούμε αυτή την (ανα)κατασκευή μέσα στην ομάδα μας, στα ερευνητικά μας προγράμματα, στην εκπαίδευσή μας, στα συνέδρια και τα εργαστήριά μας. Εργαζόμαστε πάνω σε διάφορα δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων εκπαιδευτικών πλαισίων, διαδικτυακών ανταλλαγών, πολιτικών ομιλιών και ιδιωτικών συνομιλιών κ.λπ. Ιδιαίτερα εστιάζουμε στο ρόλο των συναισθημάτων σε αυτή την κατασκευή ταυτοτήτων υιοθετώντας μια κριτική τοποθέτηση (Fairclough 2003 μεταξύ άλλων). Διερευνούμε επίσης τις διάφορες εννοιολογήσεις, ορισμούς, διαστάσεις και ποικίλες επιστημονικές προσεγγίσεις της πολυγλωσσίας και της πολυγλωσσίας σε ατομικό, κοινωνικό και εκπαιδευτικό επίπεδο.

Ως αποτέλεσμα της αυξημένης μετανάστευσης σε όλο τον κόσμο, υπάρχει συνεχής συζήτηση σχετικά με την επάρκεια και τη μητρική χρήση των γλωσσών από δίγλωσσους και πολύγλωσσους ανθρώπους λόγω της πολυπλοκότητας του ζητήματος, η οποία περιλαμβάνει την αλληλεπίδραση των γλωσσών, τις μονο-, δι- και πολυγλωσσικές νόρμες σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο, τον σκοπό, την κατάσταση και τον τομέα χρήσης, τα γλωσσικά μητρώα και τις ποικιλίες, τις διαφορετικές (λειτουργικές και περιεκτικές) εννοιολογήσεις και τους ορισμούς της πολυγλωσσίας και της πολυγλωσσίας. Οι διαφορετικές γλωσσικές ιδεολογίες και απόψεις σχετικά με την πολυγλωσσία και τη γλωσσική ποικιλομορφία σχετίζονται με τους κοινωνικούς ρόλους, την εξουσία και το γλωσσικό κύρος, καθώς και με τις γλώσσες της πλειοψηφίας, της μειονότητας και των μεταναστών, καθώς και με τη μίξη και την επικάλυψη γλωσσών.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.